Články

Magický klavír, adventní punč a Marek Kozák

Právě jsem se vrátila z Opavy, kde se na přelomu listopadu a prosince konal v krásných prostorách církevní konzervatoře festival oslavující hru na klavír s názvem Magický klavír.

Na festival jsem byla pozvána přijet udělat pár přednášek o tom, čemu se věnuji a jak učím. Hned při prvních slovech po telefonátu s organizátorkou festivalu jsem podle jejího nadšeného hlasu cítila, že celá akce bude na podobné vlně, na které pluju i já. Takže jsem pozvání přijala. 🙂

Pokračovat ve čtení „Magický klavír, adventní punč a Marek Kozák“

3 klíče pro radostné hodiny klavíru s dětmi

Mým velkým přáním je, aby výuka hry na klavír probíhala v přátelské, vzájemně podporující a motivující atmosféře mezi učitelem a žáčkem.

Já se o to velmi snažím se svými žáčky. Vidím nejen pokroky žáčků, ale i jejich radost z hraní na klavír a z hudby.

To je něco, co bych přála zažívat každému pedagogovi i žáčkům a jejich rodičům.

Pokračovat ve čtení „3 klíče pro radostné hodiny klavíru s dětmi“

Fiktivní rozhovor s Fryderykem Chopinem

V romantické atmosféře Středomoří při odpočinku má člověk čas myslet na různé věci. Při pohledu na modromodré moře, divoce kvetoucí oleandry a fuchsie a voňavé zelené kopce okolo, kam jen oko dohlédne, přichází inspirace.
Pokračovat ve čtení „Fiktivní rozhovor s Fryderykem Chopinem“

nahrávání klavírních skladeb

Já a skládat skladby? Na to přece nemám… aneb jak vznikla Klavírní bonboniéra

Celý můj život se mě lidé okolo ptají, že když tak krásně umím hrát na klavír, jestli také sama skládám hudbu.

A moje odpověď?

Pokračovat ve čtení „Já a skládat skladby? Na to přece nemám… aneb jak vznikla Klavírní bonboniéra“

Výhody a nevýhody digitálních a akustických pianin

Digitální nebo akustické pianino?

„Dobrý den, jaký máte názor na pořízení digitálního Vs akustického pianina?“

To je jedna z nejčastějších otázek, která mi chodí od vás na email.

Pokračovat ve čtení „Digitální nebo akustické pianino?“

Proč je dobré cvičit na klavír se zavřenýma očima

Při hraní na klavír zapojujeme z našich pěti smyslů náš hmat, sluch a zrak. A právě náš zrak často přejímá největší vedení, a spoléháme na to, že všechno „ukoukáme“, že očima povedeme naše prsty po klaviatuře a vše se nám povede. Zrak je bezpochyby při hraní na klavír nesmírně důležitý, ALE… naším hlavním nástrojem je přesto sluch a hmat. Někdy je proto dobré oči zavřít a cvičit pouze po sluchu a po hmatu.

Pokračovat ve čtení „Proč je dobré cvičit na klavír se zavřenýma očima“

Dělej radši něco pořádného…aneb proč rodiče odrazují své děti od toho stát se muzikantem

V Čechách se říká Co Čech, to muzikant, ale hned na to navazuje rčení Chudý jako muzikant. Z nějakého důvodu je stále zakořeněno, že ten, kdo se živí hudbou, se nemůže slušně uživit, a tak je určitě lepší se hudebnímu vzdělání velkým obloukem vyhnout a dělat raději něco „pořádného“.

Pokračovat ve čtení „Dělej radši něco pořádného…aneb proč rodiče odrazují své děti od toho stát se muzikantem“

O ladění klavírů s panem Antonínem Krbílkem

Pan Antonín Krbílek patří mezi špičkové ladiče klavírů v Čechách. Bydlí v Trutnově, ale je více méně neustále na cestách. Stará se o klavíry vynikajícím umělcům v Čechách i v zahraničí a věnuje se profesionální péči o klavíry před akcemi jako jsou koncerty nebo klavírní soutěže, ale mezi jeho klientelu samozřejmě patří i běžné domácnosti. Vzhledem k velké vytíženosti je proto potřeba si u něho objednat ladění s dostatečným předstihem.

Pokračovat ve čtení „O ladění klavírů s panem Antonínem Krbílkem“