Články

4 fáze při práci na klavírní skladbě

V průběhu učení nové skladby nás čeká několik fází, kterými si musíme projít, abychom se dokázali skladbu dobře naučit a krásně ji zahrát. Jednotlivé fáze není možné přeskakovat, protože jinak by celý výsledek našeho snažení nebyl kompletní a opravdový.

Pokračovat ve čtení „4 fáze při práci na klavírní skladbě“

5 tipů, jak efektivně cvičit na klavír

Cvičení nám všem, co se hře na klavír věnujeme, zabere spoustu času a energie. Hraní na klavír by mělo do našeho života vnášet štěstí a potěšení. Často se však u klavíru rozčilujeme a vztekáme, když nám to nejde tak, jak bychom si představovali, nebo neděláme takové pokroky, jaké jsme si mysleli, že budeme dělat.
Pokračovat ve čtení „5 tipů, jak efektivně cvičit na klavír“

Magický klavír, adventní punč a Marek Kozák

Právě jsem se vrátila z Opavy, kde se na přelomu listopadu a prosince konal v krásných prostorách církevní konzervatoře festival oslavující hru na klavír s názvem Magický klavír.

Na festival jsem byla pozvána přijet udělat pár přednášek o tom, čemu se věnuji a jak učím. Hned při prvních slovech po telefonátu s organizátorkou festivalu jsem podle jejího nadšeného hlasu cítila, že celá akce bude na podobné vlně, na které pluju i já. Takže jsem pozvání přijala. 🙂

Pokračovat ve čtení „Magický klavír, adventní punč a Marek Kozák“

3 klíče pro radostné hodiny klavíru s dětmi

Mým velkým přáním je, aby výuka hry na klavír probíhala v přátelské, vzájemně podporující a motivující atmosféře mezi učitelem a žáčkem.

Já se o to velmi snažím se svými žáčky. Vidím nejen pokroky žáčků, ale i jejich radost z hraní na klavír a z hudby.

To je něco, co bych přála zažívat každému pedagogovi i žáčkům a jejich rodičům.

Pokračovat ve čtení „3 klíče pro radostné hodiny klavíru s dětmi“

Fiktivní rozhovor s Fryderykem Chopinem

V romantické atmosféře Středomoří při odpočinku má člověk čas myslet na různé věci. Při pohledu na modromodré moře, divoce kvetoucí oleandry a fuchsie a voňavé zelené kopce okolo, kam jen oko dohlédne, přichází inspirace.
Pokračovat ve čtení „Fiktivní rozhovor s Fryderykem Chopinem“

Výhody a nevýhody digitálních a akustických pianin

Digitální nebo akustické pianino?

„Dobrý den, jaký máte názor na pořízení digitálního Vs akustického pianina?“
To je jedna z nejčastějších otázek, která mi chodí od vás na email.
Pokračovat ve čtení „Digitální nebo akustické pianino?“

Proč je dobré cvičit na klavír se zavřenýma očima

Při hraní na klavír zapojujeme z našich pěti smyslů náš hmat, sluch a zrak. A právě náš zrak často přejímá největší vedení, a spoléháme na to, že všechno „ukoukáme“, že očima povedeme naše prsty po klaviatuře a vše se nám povede. Zrak je bezpochyby při hraní na klavír nesmírně důležitý, ALE… naším hlavním nástrojem je přesto sluch a hmat. Někdy je proto dobré oči zavřít a cvičit pouze po sluchu a po hmatu.
Pokračovat ve čtení „Proč je dobré cvičit na klavír se zavřenýma očima“

Dělej radši něco pořádného…aneb proč rodiče odrazují své děti od toho stát se muzikantem

V Čechách se říká Co Čech, to muzikant, ale hned na to navazuje rčení Chudý jako muzikant. Z nějakého důvodu je stále zakořeněno, že ten, kdo se živí hudbou, se nemůže slušně uživit, a tak je určitě lepší se hudebnímu vzdělání velkým obloukem vyhnout a dělat raději něco „pořádného“.
Pokračovat ve čtení „Dělej radši něco pořádného…aneb proč rodiče odrazují své děti od toho stát se muzikantem“